Ursäkta frånvaron, igen..

Jag har haft fullt upp med en massa grejer. Helgerna brukar vara den tiden då jag skriver de flesta av mina inlägg. Men de två senaste helgerna har det varit fullt upp.

På fredag 27/5 kom ett av mina absoluta favoritband till Gävle. Först gången jag såg Sator var jag 13-14 år och de har bara blivit bättre och bättre.

 

IMG_2327[1]

Jag fick set-listan signerad av Kent & Heikki + kramar av Chips, Heikki och en puss på kinden av Kent. Det kan jag leva länge på!🙂

Dagen efter var det dags för dop på bror & Myas minsting Kian Thor. Jag var fadder även denna gång och gladare unge får man leta efter. Han skrattade högt åt prästen.🙂

På söndagen var vi hem till svärföräldrarna och grillade.

Under förra veckan var det fullt upp på jobbet. Den 1:a juni åkte vi  till Rengsjö med alla ettorna för att uppleva en dag på gammelmormors tid. Alla barn fick klä ut sig och sedan fick det göra olika saker:

  • baka tunnbröd
  • bygga en fågelholk eller tova en boll
  • Leka med gamla leksaker och klappa killingar.
  • gå en rundvandring i en gammal hälsingegård.

Vi har arbetetat med temat Flickor & pojkar för 100 år sedan.

IMG_2502[1]

Dagen efter var det dags för jobbfest hos Karin. Där bjöds vi på Procecco och snittar medan vi gick en tipsrunda. Sen skulle vi kasta något slags rep med tynder på en ställning. Vi fick också supergod baconinvirad lax med bea och klyftpotatis. Efterrätten bestod av 4 olika små efterrätter. Himelskt gott! Och gott vitt vin till det. Mums! Sambon fick hämta mig i jobbstaden vid 23.45 eftersom vi skulle åka till Örebro nästa dag.

IMG_2525[1]

Fredag och lördag 3-4/6 var jag, sambon och L i Örebro på Metallsvenskan. Vi såg så många bra band och hade det underbart.

IMG_2547[1]

The Haunted

IMG_2575[1]

Dark Funeral

IMG_2626[1]

Cut Up

Den här veckan har varit fylld av jobb. Det blev en kort sista skolvecka i och med nationaldagsledigheten i måndags. Men vi hann med att mysa på flytbryggan i ån,äta glass i Stadsparken, räkna en massa matte, släppa ut våra fjärilar, städa klassrummet och kramas en massa.

Igår var det skolavslutning på Berget och vädergudarna var mned oss. Efter en kall dag blev det riktigt varmt och skönt när det var dags för F-3:ornas skolavslutning.

IMG_2685[1]

Min sista skolavslutning på denna skola. Till hösten börjar jag jobba i Gävle och slipper att tågpendla. Från en resväg på 8,5 mil enkel väg blir det istället ca 4 km. Lite skillnad.

 

 

 

Leave a Reply

